Aktualności
Przebudowa DK86 - zmiana organizacji ruchu
Data: 2022-05-30
Szanowni Państwo,
Jak informuje Urząd Miasta Katowice przebudowa węzła Giszowiec zmierza ku końcowi. W najbliższych dniach na odcinku DK86 w ciągu ulicy Pszczyńskiej - w rejonie kładki dla pieszych - będą prowadzone prace związane z układaniem masy bitumicznej. Dlatego też w niedziele 29 maja ruch w kierunku Tychów - na krótkim odcinku - odbywał się tylko jednym pasem. Podobna sytuacje będzie miała miejsce w sobotę 4 czerwca
Czasowa organizacja ruchu
Planowane prace zostały podzielone na dwa etapy. Realizacje pierwszego z nich prowadzone były w niedzielę 29 maja.
Drugi etap układania masy bitumicznej zaplanowano na sobotę 4 czerwca. Roboty budowlane rozpoczną się o 5:00 i potrwają 12 godzin. Pojazdy będą kierowane jezdnią zbiorczą, a jezdnia główna będzie wyłączona z ruchu.
Obecnie wprowadzana, czasowa zmiana organizacji ruchu będzie dotyczyć krótkiego, bo około 200-metrowego odcinka DK-86 w pobliżu kładki dla pieszych. Roboty zostały zaplanowane na dni wolne od pracy, aby przysporzyły jak najmniej uciążliwości. Teren zostanie odpowiednio oznakowany. Prosimy kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności.
Otwarcie węzła Kolista w połowie czerwca
Od 30 maja planowane jest rozpoczęcie układania masy bitumicznej na jezdniach wschodnich ulicy Pszczyńskiej, a następnie na wyłączonych obecnie z ruchu odcinkach ulicy Kolistej. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, 20 czerwca otworzony zostanie węzeł Kolista. Został on 20 kwietnia czasowo zamknięty w obu kierunkach, w tym samym czasie otwarte zostały zjazdy z ul. Pszczyńskiej od strony centrum Katowic oraz od strony Tychów w kierunku Ligoty. Jednocześnie ruch odcinkiem ulicy Kolistej będzie umożliwiony wyłącznie od zjazdu na osiedle przy ul. Kolistej do nowo otwartego skrzyżowania.
Koniec inwestycji coraz bliżej
Obecnie stan zaawansowania przebudowy węzła Giszowiec wynosi 92%. Po 20 czerwca realizacja inwestycji skupiać się będzie na pracach wykończeniowych, a ruch na ulicy Pszczyńskiej będzie odbywał się dwoma pasami w każdym kierunku – po jednym pasie na jezdniach zbiorczych i po jednym pasie na jezdniach głównych. Tym samym najważniejsza inwestycja drogowa w Katowicach od czasu budowy tunelu pod Rondem im. Gen. Jerzego Ziętka zbliża się ku końcowi. To istotny dla bezpieczeństwa i komfortu kierowców i mieszkańców projekt, który oddzieli ruch tranzytowy od lokalnego.